Příloha

 

Klasifikace vnitrozemských vodních cest

Druh cesty

Třída cesty (l)

Motorové nákladní lodě a čluny

Tlačná  sestava

Nejmenší výška pod mosty (m) (4)

Hlavní charakteristika plavidla

Hlavní charakteristika sestavy

délka (m)

výška (m)

ponor (m) (2)

nosnost (t)

délka (m)

výška (m)

ponor (m) (2)

nosnost (t) (3)

Místního významu

I

38,5

5,05

1,80

250-400

 

 

 

 

2,20-4,00

 

II

50-55

6,60

2,50

400-650

 

 

 

 

4,00-5,00

 

III

67-70

8,20

2,50

650-1000

 

 

 

 

4,00-5,00

Mezinárodního významu

IV

80-85

9,50

2,50

1000-1500

85

9,50

2,50-2,80

1250-1450

5,25 nebo7,00 (5)

 

Va

95-110

11,40

2,50

1500-2400

95-110

11,40

2,50-2,80

1600-1850

5,25 nebo 7,00 (5)

 

Vb

 

 

2,80

 

172-185

11,40

2,50-2,80

3200-3700

 

 

VIa

 

 

 

 

95-110

22,80

2,50-4,50

3200-6000

7,00 nebo 9,10

 

VIb

 

 

 

 

185-195

22,80

2,50-4,50

6400-12000

7,00 nebo 9,10

 

VIc

 

 

 

 

270-280

22,80

2,50-4,50

9600-18000

9,10

 

VII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poznámky ke klasifikační tabulce (Notes to table):

  1. Třída vodních cest je určena půdorysnými rozměry člunů nebo tlačných sestav.
  2. Údaj ponoru pro konkrétní vodní cestu musí být určen s přihlédnutím k místním podmínkám.
  3. Uvedené údaje jsou charakteristické pro sestavy s nejrozšířenější nosností používané na daných vodních cestách.
  4. S přihlédnutím k bezpečnostní vzdálenosti, která je cca 30 cm mezi vrchním bodem konstrukce lodi nebo jejího nákladu a spodní hranou mostní konstrukce.
  5. Pro přepravu kontejnerů jsou schváleny následující údaje:
    • 5,25 m - pro plavidla přepravující kontejnery ve dvou vrstvách,
    • 7,00 m - pro plavidla přepravující kontejnery ve třech vrstvách.

  6. Prvé označení se uvádí podle současné situace, druhé s přihlédnutím k budoucím změnám a v některých případech současné situace.

Obsah ročenky dopravy 2000